Zájem medií o problematiku ESG se v posledním roce v Česku sice zvýšil, ale ne dostatečně. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media, která ukázala, jaké organizace a kteří manažeři jsou nejvíce spojovaní s problematikou ESG.
Společenská odpovědnost a udržitelnost jsou v posledních letech klíčová hesla, na kterých staví lídři na trhu nejen svou image, ale také budoucí rozvoj. Výsledkem je, že i celkový zájem českých médií o problematiku ESG se v loňském roce zvýšil trojnásobně. Podle analýzy Newton media během roku 2021 vznikl okruh zhruba dvaceti manažerů velkých firem, kteří se v médiích ve spojení s ESG kritérii objevili. „Na královnu českého ESG kandiduje Zuzana Filipová, ředitelka udržitelnosti a komunikace MONETA Money Bank, která je slyšet v médiích nejčastěji,“ říká autor analýzy Dan Weidenhoffer ze společnosti Newton Media. O problematice ESG opakovaně hovořil také sám ředitel Monety Tomáš Spurný.
Aktivní byli i další představitelé bank. „Z bankovních institucí je ESG spojováno hlavně s Janem Růžičkou z Home Credit, Jitkou Haubovou z Komerční banky a Matúšem Púllem z České spořitelny,“ pokračuje Weidenhoffer. Další aktivní skupinu vytvořily auditorské firmy. „Na medializaci se logicky podílí auditorské společnosti. Komunikačně aktivní byli hlavně šéf týmu ESG v KPMG Martin Křivánek a partner PWC Jan Brázda,“ dodává Weidenhoffer s tím, že v další skupině aktivních společností je třeba energetický gigant ČEZ. Většina mediálních výstupů v souvislosti s ESG byla podle Newton Media optimistická. Převážná část mediálně aktivních manažerů se shodla na tom, že se jedná o správnou a prospěšnou věc.
Z analýzy současně vyplývá, že i přestože byl rok 2021 zlomový, česká média stále v zájmu o ESG zaostávají. Z porovnání výskytu výrazů "ESG a Environment, Social & Governance" na sociálních sítích zemí Visegrádské čtyřky vychází jako jasný ESG lídr regionu Polsko. Za rok 2021 připadlo na každých sto tisíc Poláků 22 zpráv o ESG, zatímco v Česku to bylo „pouze“ 12, v případě Maďarska 10 a u Slováků 6 zpráv. Snažit se více tlačit média do problematiky ESG je ale podle Newton Media nelehký a dlouhodobý úkol. Rychlejší výsledky může přinést třeba inspirace na sociálních sítích Twitter a Facebook. Našim polským sousedům se vyplácí aktivita v podobě kongresů, vzdělávacích projektů, ocenění a žebříčků. V českém prostředí si výhody spolupráce už ověřily například subjekty zapojené do projektu Bankéři do škol nebo Komerční banka a Amundi při spolupráci na průzkumu zájmu Čechů o ESG.
Analýzu společnosti Newton Media naleznete zde.
Comments