top of page

Street Art aneb nový rozměr pro veřejný prostor

  • cover-story
  • Apr 7
  • 2 min read

Projekt s názvem Urban Art Festival Město = Galerie v Mladé Boleslavi každý rok mění šeď města v jedinečný umělecký zážitek, říká Ladislav Kučera, ředitel Nadačního fondu Škoda Auto.   

 

Na jaký projekt z oblasti udržitelnosti jste obzvlášť hrdí a proč?

Projektů, na které jsme v této oblasti ve Škoda Auto hrdí, je opravdu hodně. Pokud bychom ale měli jmenovat pouze jeden, bude jím iniciativa Škoda Social Week. Právě v ní Škoda Auto propojila své zaměstnance s prioritními tématy sociální udržitelnosti a akce se tak stala stěžejní aktivitou zvyšující povědomí o sociálních tématech nejen uvnitř firmy, ale také v regionech, ve kterých automobilka v ČR působí. 


Loňský pilotní ročník přinesl unikátní příležitost propojit péči o zaměstnance se službami poskytovatelů sociálních a zdravotních služeb s cílem umožnit zaměstnancům i laické veřejnosti získat nezbytné informace o vybraných službách a možných řešeních nejčastějších životních událostí. 


Po úspěchu prvního roku pokračuje Škoda Social Week se zajímavým programem i letos na podzim, tentokrát s podtitulem „Mezigenerační dialog“. Koncept pracuje nově s podcastovými pořady a medailonky zapojených organizací, na které na jaře 2025 naváží moderované diskuze přímo v regionech. V pěti oblastech (Mezigenerační soužití, Digitální gramotnost, Udržitelnost a životní prostředí, Kultura a dědictví nebo Veřejný prostor) tak akce nabízí zaměstnancům i široké veřejnosti témata, která se bezprostředně dotýkají a ovlivňují kvalitu života každého z nás. 

Škoda Social Week proto nevnímáme jen jako jednu z akcí. Ambicí je díky zajímavému programu rozloženého do několika měsíců v atraktivních formátech přinést (nejen) do firmy nová témata a skrze odbornou diskuzi nabízet i řešení velkých životních výzev. Podcasty jsou postupně od začátku října zveřejňovány na platformě Spotify Škoda Auto a na youtube kanálu Nadačního fondu Škoda Auto.


Vidíte v zahraničí nějakou iniciativu z oblasti udržitelnosti, kterou byste rádi přinesli do českého prostředí?

Těch aktivit je samozřejmě celá řada. To, co se už podařilo realizovat a kde jsme se zahraniční zkušeností inspirovali velmi intenzivně, je například způsob podpory vizuálního umění, které vzniká ve veřejných prostranstvích (tzv. street art) v regionech, ve kterých působíme. 

Projekt pod taktovkou Nadačního fondu Škoda Auto s názvem Urban Art Festival Město = Galerie v Mladé Boleslavi tak každý rok mění šeď města v jedinečný umělecký zážitek. Díky podpoře nadačního fondu zde loni vzniklo během jednoho týdne devět originálních děl od talentovaných autorů a některá z nich byla dokonce propojená s rozšířenou realitou, čímž přinesla do veřejného prostoru nový rozměr.


Spolupráce v tématu street art pro nás mají hlubší smysl – nejen že obohacují veřejný prostor, ale také přinášejí umění do každodenního života a podněcují dialog v komunitě. V tomto projektu jsme se inspirovali právě zahraničními iniciativami, jako je Bloomberg Philantropies, které usilují o proměnu amerických průmyslových měst. 

留言


bottom of page